Page 10 - Zpravodaj 01/2018
P. 10
ZPRÁVIČKY Z MATEŘSKÉ ŠKOLY
RYBIČKY
Markéta, Lada, Alena a děti z MŠ Rybička
Školní rok se chýlí ke svému konci, příjemně, v bezpečí a pomocí prožit- Během dne se střídají spontánní a ří-
zanedlouho se rozloučíme s budou- kového, situačního a kooperativního zené aktivity, kdy hlavní důraz klade-
cími školáčky a místo nich přivítáme učení cíleně podporujeme a rozví- me právě na hru. Hra celkově rozvíjí
nové děti. Je to období smutného jíme jejich schopnosti a dovednosti osobnost dítěte. Pomocí ní má dítě
loučení a zároveň těšení se na nové potřebné pro jejich další vzdělávání. možnost zkoušet si platnost nastave-
zážitky, zkušenosti, radosti i starosti. I když se na první pohled zdá, že si ných pravidel, testuje si své limity
Děti nás stále něčemu novému učí děti do mateřské školy chodí „jenom a hranice, učí se rozhodovat, volit si
a my jsme za to rády. hrát“ a my učitelky je pouze „hlídá- a za svoji volbu nést důsledky, je za
me“, není tomu tak. Činnosti a ak- ni zodpovědný. Má možnost zjistit,
PRINCIPY VÝUKY tivity v mateřské škole jsou výsled- jak si stojí ve skupině svých vrstev-
Všem rodičům velmi děkujeme za kem cílené a promyšlené přípravy níků, zkouší si prosadit svůj názor,
jejich přízeň, pomoc a zájem o naši nabídky činností pro všechny děti, ale také podřídit většině, respektovat
malou školičku. Snažíme se, aby které jsou během dne realizovány. autoritu, reagovat na pokyny, být
dětem u nás bylo dobře, cítily se Děti si mohou volit, za svoji volbu si samostatné. Zároveň se pomocí hry
zároveň nesou odpovědnost a učí se rozvíjí jeho zrakové, sluchové vnímá-
v přírodním DinoParku
se nám moc líbilo svoji činnost, aktivitu samy hodnotit. ní, řeč, artikulace, aktivní a pasivní
slovní zásoba, emoce a reakce na
pocity, přání a potřeby druhého i své
vlastní. To vše s podporou a motivací
nás učitelek. Během celého dne se
toho dá zvládnout opravdu hodně,
a pokud se navenek zdá, že si děti
u nás „pouze hrají“, jsme za to velmi
rády, protože to je pro nás známkou
toho, že naše činnosti byly připrave-
ny dobře a dítě ani nepostřehlo, že
se vlastně něčemu učí.
UČÍME SE VÝSLOVNOST
Vzhledem k tomu, že čím dál více
dětí má špatnou výslovnost, chudou