Page 10 - Zpravodaj 01/2018
P. 10

ZPRÁVIČKY Z MATEŘSKÉ ŠKOLY
                                                                                        RYBIČKY
































           Markéta, Lada, Alena a děti z MŠ Rybička


       Školní rok se chýlí ke svému konci,   příjemně, v bezpečí a pomocí prožit-  Během dne se střídají spontánní a ří-
       zanedlouho se rozloučíme s budou-   kového, situačního a kooperativního   zené aktivity, kdy hlavní důraz klade-
       cími školáčky a místo nich přivítáme   učení cíleně podporujeme a rozví-  me právě na hru. Hra celkově rozvíjí
       nové děti. Je to období smutného    jíme jejich schopnosti a dovednosti   osobnost dítěte. Pomocí ní má dítě
       loučení a zároveň těšení se na nové   potřebné pro jejich další vzdělávání.   možnost zkoušet si platnost nastave-
       zážitky, zkušenosti, radosti i starosti.   I když se na první pohled zdá, že si   ných pravidel, testuje si své limity
       Děti nás stále něčemu novému učí    děti do mateřské školy chodí „jenom   a hranice, učí se rozhodovat, volit si
       a my jsme za to rády.               hrát“ a my učitelky je pouze „hlídá-   a za svoji volbu nést důsledky, je za
                                           me“, není tomu tak. Činnosti a ak-   ni zodpovědný. Má možnost zjistit,
       PRINCIPY VÝUKY                      tivity v mateřské škole jsou výsled-  jak si stojí ve skupině svých vrstev-
       Všem rodičům velmi děkujeme za      kem cílené a promyšlené přípravy     níků, zkouší si prosadit svůj názor,
       jejich přízeň, pomoc a zájem o naši   nabídky činností pro všechny děti,   ale také podřídit většině, respektovat
       malou školičku. Snažíme se, aby     které jsou během dne realizovány.    autoritu, reagovat na pokyny, být
       dětem u nás bylo dobře, cítily se   Děti si mohou volit, za svoji volbu si   samostatné. Zároveň se pomocí hry
                                           zároveň nesou odpovědnost a učí se   rozvíjí jeho zrakové, sluchové vnímá-
                 v přírodním DinoParku
               se nám moc líbilo           svoji činnost, aktivitu samy hodnotit.   ní, řeč, artikulace, aktivní a pasivní
                                                                                slovní zásoba, emoce a reakce na
                                                                                pocity, přání a potřeby druhého i své
                                                                                vlastní. To vše s podporou a motivací
                                                                                nás učitelek. Během celého dne se
                                                                                toho dá zvládnout opravdu hodně,
                                                                                a pokud se navenek zdá, že si děti
                                                                                u nás „pouze hrají“, jsme za to velmi
                                                                                rády, protože to je pro nás známkou
                                                                                toho, že naše činnosti byly připrave-
                                                                                ny dobře a dítě ani nepostřehlo, že
                                                                                se vlastně něčemu učí.


                                                                                UČÍME SE VÝSLOVNOST
                                                                                Vzhledem k tomu, že čím dál více
                                                                                dětí má špatnou výslovnost, chudou
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15