Page 10 - Zpravodaj 01/2019
P. 10

ZPRÁVIČKY Z MATEŘSKÉ ŠKOLY
                        RYBIČKY






























                                                                    Markéta, Lada, Alena
                                                                     a děti z MŠ Rybička


       Přiblížil se konec školního roku    ti pobytem v přírodě a propojením    A vzhledem k tomu, že s pohybem
       a my si dovolíme pár řádky popsat   neživého světa názorných a didak-    (jemnou, hrubou motorikou) velmi
       dění v naší školičce. Dny od září ply-  tických pomůcek s tím živým.     úzce souvisí i rozvoj myšlení, před-
       nuly jeden za druhým a každý den                                         stavivosti, vnímání světa a řeč –
       byl něčím jiný, jedinečný a krásný.  UČENÍ V CENTRECH AKTIVIT            a na ni klademe hodně velký důraz –
                                           V naší mateřské škole děti i nadále   už i v podobě našeho projektu
       NOVÉ DĚTI                           pracují v centrech aktivit, kde si   „Doma čteme, v MŠ vyprávíme“,
       V měsíci září jsme uvítali nové děti,   mohou volit z nabídky činností.   je třeba tyto oblasti ve vývoji dítěte
       které se hned od prvních dnů staly   Činnosti jsou volené nejen dle věku   neopomíjet. Rodiče jsou nám v tom-
       našimi parťáky, co nezkazí žádnou   dětí, ale i na základě jejich schop-  to velmi nápomocni, protože vědí,
       legraci. I přes jejich nízký věk musí-  ností a dovedností, které se snažíme   že největší vliv na děti mají právě
       me vyzdvihnout jejich připravenost   dále obohacovat a rozvíjet. Úkoly   oni sami, že bez nich by to nešlo.
       pro vstup do mateřské školy. Zvlá-  v centrech souvisí s daným týden-
       dají sebeobsluhu, hygienu, naučily   ním či měsíčním tématem, děti plní   SEZNÁMENÍ S HANDICAPY
       se pozdravit, poprosit i poděkovat.   úkoly samostatně či ve skupinkách   V květnu děti měly možnost pomocí
       Většině z nich nedělá problémy      a mohou si vybrat, ve kterém centru   prožitku a vlastní zkušenosti díky
       dorozumět se s ostatními, jejich    budou pracovat. Během týdne by       vzdělávacímu programu „Buďme
       řeč je srozumitelná a bohatá. Velmi   měly splnit činnosti ve všech cent-  kamarádi“, s příjemným vyprávěním
       brzy se zorientovaly a ostatní děti  rech. Díky tomuto mají děti svobodu   paní Mgr. Aleny Svobodové zažít,
       je přijaly mezi sebe.               volby a zároveň jsou vedeny          jak se cítí děti a dospělí, kteří mají
                                           k zodpovědnosti za svoji volbu.      problémy se zrakem, sluchem
       DVA VÝLETY                          Každý den se učí svoji práci hodno-  či pohybem. Nejprve se dozvěděly,
       Proto jsme si mohli už na začátku   tit, zda se jim podařilo zvolený úkol   s jakými druhy zdravotního postiže-
       školního roku dovolit dokonce dva   vyřešit, zda na něho měly dostatek   ní se mohou setkat, poté se v jednot-
       výlety. Jeden do Chocně na výstavu   času, či zda je třeba ještě něco    livých blocích postupně seznámily
       hub a poznávání stromů a listů      dotáhnout a k úkolu se vrátit.       s řadou názorných pomůcek, které
       v parku Peliny. Další výlet byla    Tento rok se hodně zaměřujeme        mohou usnadnit život, umožnit
       návštěva obory daňků ve Srubech.    na rozvoj jemné a hrubé motoriky,    pohyb a komunikaci s ostatními.
       Oba výlety děti zvládly v pohodě    grafomotoriky, protože ne každé dítě   Vyzkoušely si jízdu na vozíku, chůzi
       a my jsme rády, že se nám podařilo   umí dobře držet psací náčiní, kreslit,   se slepeckou holí, psaní na Pichtově
       zpestřit výchovně vzdělávací činnos-  malovat, používat nůžky či lepidlo.   stroji, skládání kostek a kreslení
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15