Page 10 - Zpravodaj 01/2019
P. 10
ZPRÁVIČKY Z MATEŘSKÉ ŠKOLY
RYBIČKY
Markéta, Lada, Alena
a děti z MŠ Rybička
Přiblížil se konec školního roku ti pobytem v přírodě a propojením A vzhledem k tomu, že s pohybem
a my si dovolíme pár řádky popsat neživého světa názorných a didak- (jemnou, hrubou motorikou) velmi
dění v naší školičce. Dny od září ply- tických pomůcek s tím živým. úzce souvisí i rozvoj myšlení, před-
nuly jeden za druhým a každý den stavivosti, vnímání světa a řeč –
byl něčím jiný, jedinečný a krásný. UČENÍ V CENTRECH AKTIVIT a na ni klademe hodně velký důraz –
V naší mateřské škole děti i nadále už i v podobě našeho projektu
NOVÉ DĚTI pracují v centrech aktivit, kde si „Doma čteme, v MŠ vyprávíme“,
V měsíci září jsme uvítali nové děti, mohou volit z nabídky činností. je třeba tyto oblasti ve vývoji dítěte
které se hned od prvních dnů staly Činnosti jsou volené nejen dle věku neopomíjet. Rodiče jsou nám v tom-
našimi parťáky, co nezkazí žádnou dětí, ale i na základě jejich schop- to velmi nápomocni, protože vědí,
legraci. I přes jejich nízký věk musí- ností a dovedností, které se snažíme že největší vliv na děti mají právě
me vyzdvihnout jejich připravenost dále obohacovat a rozvíjet. Úkoly oni sami, že bez nich by to nešlo.
pro vstup do mateřské školy. Zvlá- v centrech souvisí s daným týden-
dají sebeobsluhu, hygienu, naučily ním či měsíčním tématem, děti plní SEZNÁMENÍ S HANDICAPY
se pozdravit, poprosit i poděkovat. úkoly samostatně či ve skupinkách V květnu děti měly možnost pomocí
Většině z nich nedělá problémy a mohou si vybrat, ve kterém centru prožitku a vlastní zkušenosti díky
dorozumět se s ostatními, jejich budou pracovat. Během týdne by vzdělávacímu programu „Buďme
řeč je srozumitelná a bohatá. Velmi měly splnit činnosti ve všech cent- kamarádi“, s příjemným vyprávěním
brzy se zorientovaly a ostatní děti rech. Díky tomuto mají děti svobodu paní Mgr. Aleny Svobodové zažít,
je přijaly mezi sebe. volby a zároveň jsou vedeny jak se cítí děti a dospělí, kteří mají
k zodpovědnosti za svoji volbu. problémy se zrakem, sluchem
DVA VÝLETY Každý den se učí svoji práci hodno- či pohybem. Nejprve se dozvěděly,
Proto jsme si mohli už na začátku tit, zda se jim podařilo zvolený úkol s jakými druhy zdravotního postiže-
školního roku dovolit dokonce dva vyřešit, zda na něho měly dostatek ní se mohou setkat, poté se v jednot-
výlety. Jeden do Chocně na výstavu času, či zda je třeba ještě něco livých blocích postupně seznámily
hub a poznávání stromů a listů dotáhnout a k úkolu se vrátit. s řadou názorných pomůcek, které
v parku Peliny. Další výlet byla Tento rok se hodně zaměřujeme mohou usnadnit život, umožnit
návštěva obory daňků ve Srubech. na rozvoj jemné a hrubé motoriky, pohyb a komunikaci s ostatními.
Oba výlety děti zvládly v pohodě grafomotoriky, protože ne každé dítě Vyzkoušely si jízdu na vozíku, chůzi
a my jsme rády, že se nám podařilo umí dobře držet psací náčiní, kreslit, se slepeckou holí, psaní na Pichtově
zpestřit výchovně vzdělávací činnos- malovat, používat nůžky či lepidlo. stroji, skládání kostek a kreslení