Page 10 - Zpravodaj 02/2017
P. 10
ZPRÁVičKy ZE šKOLičKy
rybičky
Markéta, Alena, Lada a děti
Nastal adventní čas, období, které výslovnost tak důležitá. Stejně jako Abychom podpořili i my v mateřské
intenzivně prožívají nejen naše děti – dovednost používat WC, mýt si škole rodinnou výchovu, již druhým
těšením se na Ježíška. A že jich v té ruce, používat kapesník, oblékat se rokem pracujeme s projektem „Čte-
naší školičce máme. Ve třídě Berušek a znát své oblečení. Úplně ideálním me si doma, ve školce vyprávíme“.
22 dětí, ve třídě Broučků 12 dětí. stavem je, když toto dítě zvládá ještě Děti doma společně s rodiči přečtou
Naším cílem v tomto školním roce před vstupem do mateřské školy. knihu, popovídají si o ní, rodiče se-
je zaměřit se ve spolupráci s rodi- A to naši rodiče dobře vědí a svým píší záznam o knize – obsah, odpo-
či na sebeobsluhu, samostatnost dětem pomáhají, vedou je k získání vědi na otázky. Společně s dítětem
a rozvoj řeči. K tomu, aby se dítě těchto dovedností. Společný čas ještě nakreslí obrázek o knize. A pak
v mateřské škole cítilo dobře, je strávený s dětmi je nenahraditelný. už nebrání nic tomu, aby děti o své
kromě jiného třeba, aby zažívalo Ještě dlouhý čas každý z nás vzpo- knize povyprávěly ostatním v MŠ.
pocity úspěchu, uznání, aby ho míná na knihy, které nám rodiče Pomocníky při jejich vyprávění jsou
ostatní děti přijaly mezi sebe. Proto četli, na pohádky, ke kterým se ještě maskoti našich tříd, přečtená kniha,
je komunikace, řeč, slovní zásoba, v dospělém věku rádi vracíme, na a písemný záznam, které si děti
první slovíčka a věty, které máme v den vyprávění donesou do školky.
také naši čertíci se umí sami mýt,
i když to tak třeba nevypadá zapsané ve své paměti či denících. Tento záznam zakládáme a slouží
i nám učitelkám a jiným rodičům
jako inspirace a pomoc při výběru
dětské literatury. Pokud knihu ne-
známe a při vyprávění je třeba dítěti
pomoci, v tomto záznamu společně
s donesenou knihou máme oporu.
Pomocí tohoto projektu si děti ne-
rozvíjí jenom řeč, slovní zásobu, ale
také schopnost komunikovat, udržet
pozornost, vydržet být chvíli na jed-
nom místě s ostatními, naslouchat
druhému, zapamatovat si a společně
prožívat příběh.
Tak jako každým rokem, i letos jsme
se v naší školce s chutí pustili do