Page 10 - Zpravodaj 02/2017
P. 10

ZPRÁVičKy ZE šKOLičKy
                                              rybičky
































            Markéta, Alena, Lada a děti


       Nastal adventní čas, období, které   výslovnost tak důležitá. Stejně jako   Abychom podpořili i my v mateřské
       intenzivně prožívají nejen naše děti –    dovednost používat WC, mýt si   škole rodinnou výchovu, již druhým
       těšením se na Ježíška. A že jich v té   ruce, používat kapesník, oblékat se   rokem pracujeme s projektem „Čte-
       naší školičce máme. Ve třídě Berušek   a znát své oblečení. Úplně ideálním   me si doma, ve školce vyprávíme“.
       22 dětí, ve třídě Broučků 12 dětí.   stavem je, když toto dítě zvládá ještě   Děti doma společně s rodiči přečtou
       Naším cílem v tomto školním roce    před vstupem do mateřské školy.      knihu, popovídají si o ní, rodiče se-
       je zaměřit se ve spolupráci s rodi-  A to naši rodiče dobře vědí a svým   píší záznam o knize – obsah, odpo-
       či na sebeobsluhu, samostatnost     dětem pomáhají, vedou je k získání   vědi na otázky. Společně s dítětem
       a rozvoj řeči. K tomu, aby se dítě   těchto dovedností. Společný čas     ještě nakreslí obrázek o knize. A pak
       v mateřské škole cítilo dobře, je   strávený s dětmi je nenahraditelný.   už nebrání nic tomu, aby děti o své
       kromě jiného třeba, aby zažívalo    Ještě dlouhý čas každý z nás vzpo-   knize povyprávěly ostatním v MŠ.
       pocity úspěchu, uznání, aby ho      míná na knihy, které nám rodiče      Pomocníky při jejich vyprávění jsou
       ostatní děti přijaly mezi sebe. Proto   četli, na pohádky, ke kterým se ještě   maskoti našich tříd, přečtená kniha,
       je komunikace, řeč, slovní zásoba,   v dospělém věku rádi vracíme, na    a písemný záznam, které si děti
                                           první slovíčka a věty, které máme    v den vyprávění donesou do školky.
                 také naši čertíci se umí sami mýt,
               i když to tak třeba nevypadá  zapsané ve své paměti či denících.   Tento záznam zakládáme a slouží
                                                                                i nám učitelkám a jiným rodičům
                                                                                jako inspirace a pomoc při výběru
                                                                                dětské literatury. Pokud knihu ne-
                                                                                známe a při vyprávění je třeba dítěti
                                                                                pomoci, v tomto záznamu společně
                                                                                s donesenou knihou máme oporu.
                                                                                Pomocí tohoto projektu si děti ne-
                                                                                rozvíjí jenom řeč, slovní zásobu, ale
                                                                                také schopnost komunikovat, udržet
                                                                                pozornost, vydržet být chvíli na jed-
                                                                                nom místě s ostatními, naslouchat
                                                                                druhému, zapamatovat si a společně
                                                                                prožívat příběh.
                                                                                Tak jako každým rokem, i letos jsme
                                                                                se v naší školce s chutí pustili do
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15